İlk IELTS Dersi

İlk IELTS Dersi programında IELTS İÇİN Bilgiler.İLK IELTS DERSİ HAKKINDA BİLGİ

Neyse ki İlk IELTS Dersinde birinci bölüm konuşmada soruların  varlığı sınavın öğrencilerin birbiri hakkında bilgi edinme ve  birbirlerini öğrenmeleriyle ilişkilendirmenin oldukça kolay olduğu anlamına gelir. Seçeneklerden biri öğrencilerin birbirlerine sorular sormaları ve eşlerinin geçmişteki, şimdiki ve gelecekteki İngilizce kullanımı, İngilizce çalışmaları, güçlü ve zayıf yönleri vb. hakkında notlar içeren bir ihtiyaç analizi formunu doldurmalarıdır. Hobiler ve kutlamalar gibi daha fazla IELTS konusunda benzer geçmiş, şimdi ve gelecek soruları.

 

Öğretmen ayrıca onlardan daha geleneksel bir ihtiyaç analizi formunu kendi başlarına doldurmalarını isteyebilir. İhtiyaç analizini nasıl yaparsanız yapın, IELTS öğrencilerinden oluşan bir sınıf hakkında bilmek isteyeceğiniz şeyler şunlardır:

Akademik veya Genel sınavla ilgileniyorlarsa
Hangi puana ihtiyaç duyacakları ve hangi amaçla
Sınava girmeyi planladıkları zaman
Daha önce aldılarsa ve aldılarsa, bireysel kağıtlar da dahil olmak üzere puanları neydi?
Denedikleri alıştırma kağıtları hakkında benzer bilgiler
İngilizce’deki güçlü ve zayıf yönleri hakkında daha genel fikirleri
Diğer dil öğrenme sınavlarındaki deneyimleri ve puanları
İngilizceyi nasıl çalışıp kullandıkları ve geçmiş ve gelecek için aynı
Yukarıda önerilen Birinci Bölüm Konuşma sorularına verilen bağlantının yanı sıra, tartışmayı İngilizce öğrenmenin ve/veya IELTS için çalışmanın en iyi yoluna taşıyarak bunu Üçüncü Bölüm Konuşmaya da bağlayabilirsiniz. Görüş bildirme dili üzerine bir sunumdan sonra, çevre ve teknoloji gibi daha fazla IELTS Konuşma Bölüm Üç tarzı konuların tartışmasına geçebilirler.

 

Ayrıca, IELTS Yazma görevlerini, daha fazla ihtiyaç analizi/eğiliminizi tanımak için uyarlayabilmelisiniz. Örneğin, onlardan kendileri hakkında, örneğin İngilizce seviyeleri veya boş zamanlarını nasıl değerlendirdikleri gibi bazı bilgileri içeren bir çizgi grafiği, pasta grafiği, çubuk grafik, tablo veya harita çizmelerini isteyebilirsiniz. Daha sonra ödev için yazarlar ve çizdikleri şeyleri yazmadan önce ve/veya sonra sınıf içi iletişim için kullanırlar.

 

İhtiyaç analizini İkinci Bölüm Yazma ile ilişkilendirmek için, onlara dil öğrenimi veya dil sınavlarıyla bağlantılı bir görev ayarlayabilirsiniz, örneğin “İki dilli eğitimin avantajları ve dezavantajları nelerdir?”, belki aynı konuyu daha önce sınıfta tartışmalarına izin vererek. ödev için yazı yazarlar. Alternatif olarak, onlara sınıfta ele aldığınız GTKY/Birinci Bölüm Konuşma konularından biriyle ilgili İkinci Bölüm Yazma görevi verebilirsiniz,

 

Dinleme ve Okuma kağıtları ile ihtiyaç analizi yapmak ve sizi tanımak daha zordur. Dinleme alıştırması yapmak için, bir öğrenci partnerlerinden kendisi hakkında bazı bilgileri tahmin etmelerini isteyebilir ve onlara boşluklu cümleler veya Doğru/Yanlış/Verilmedi gibi sınav tarzı bir formatta meydan okuma verebilir. .

 

Ayrıca, konuşmacıları ifadelerle eşleştirmeleri gereken sınav dinleme görevine benzer bir şey yapabilirler ve bunu Bir Kimini Bul etkinliği gibi bir şey haline getirebilirler. Yukarıda önerildiği gibi, öğrenciler muhtemelen (geleneksel Birini Bul’da olduğu gibi soruları yanıtlamak yerine) kendileri hakkında mini sunumlar yapmalılar, böylece daha çok bir sınav dinleme etkinliği gibi olmalıdır.

 

Ayrıca Listening belgesini sınav hakkında bilgi edinen öğrencilere bağlayabilirsiniz. Onlara sınavla ilgili sınav tarzı sorular verin, örneğin sınavla ilgili ifadeleri ve sınav ipuçlarını farklı kağıtlar ve kağıtların bölümleriyle eşleştirme, boşluklu cümleler veya Doğru/Yanlış/Kimse Bilmiyor ifadeleri. Sınavla ilgili kendi bilgilerinden ve/veya tahmin edebileceklerinden görevi yapmaya çalışırlar ve ardından kontrol etmek için öğretmenin sunumunu dinlerler. Sınavla ilgili bir metin bularak veya yazarak da aynı şekilde Okuma kağıdına bağlantı verebilirsiniz. Doğru/Yanlış, sınavın bölümlerini ifadeler ve boşluklu ifadelerle eşleştirmenin yanı sıra, paragrafları konularıyla etiketlemeleri gereken görevleri de yapabilirler.

 

İlk IELTS Dersinde Birinci sınıftaki etkinlikler, daha genel olarak sınavda ihtiyaç duyacakları beceriler ve dil ile de ilişkilendirilebilir. Eklemek için bağlamayı deneyebileceğiniz şeyler:

Hızlı okuma
Gözden geçirme ve tarama
Belirli bilgiler için dinleme
Yanlış çoktan seçmeli seçeneklerin ortadan kaldırılması
Trendlerin dili
Diyagramları, tabloları, haritaları ve grafikleri tanımlayan dil
Tipik deneme cümleleri
İfadeleri bağlama
Planlama ve paragraf oluşturma
Paragrafların konularını belirleme
Gelecek hakkında konuşmak
Akademik kelime hazinesi
Fikir vermek
Tipik IELTS konuları için kelime hazinesi (çevre, boş zaman, konaklama vb.)
Eş anlamlı ve zıt anlamlı kelimeleri belirleme